søndag 20. januar 2013

Uke 22 (+1)

Termin: 27.05.13

På vei: 22+1

Igjen: 21 uker og 1 dag!

Trimester: 2.

Kjønn: Vet ikke - og skal ikke vite.

Navn: Jentenavn er nesten i boks - guttenavn er håpløst.



Aktivitet innenfra: Litt mindre aktivitet denne uken, noe som har bekymret meg litt. men det er jo definitivt liv der, så jeg kan vel igrunn bare ta det med ro.

Aktivitet på meg: Jobber fortsatt, og har veldig lyst til å begynne å trene igjen. Men tør ikke starte med noen øvelser før fysioterapeuten sier at det er greit. Vil nødig gjøre vondt verre.



Søvn: Søvn er igrunn fortsatt et fremmedord.

Kynnere: Denne uka har kynnerne tatt seg litt opp igjen. Det skal ingenting til før magen strammer seg og ikke "slipper taket" om jeg greier å forklare det riktig.
Jeg løftet en liten bunke blader på jobb på torsdag, og bare det gjorde at det tok seg opp.
Fatter ikke helt hvorfor.


Vektøkning: Har gått opp 1,8kg fra "start" sist kontroll. Det er bare der jeg veier meg. =)

Strekkmerker: Ingen enda, men det ene jeg hadde etter Aurora har "strukket seg ut" igjen. Ser bare rart ut, og ikke som noe strekkmerke i det hele tatt. 



Matkick: Tror ikke jeg har "kicket" på noe spesielt denne uka. Men er veldig mye tørst, og drikker hele tiden. Føler meg konstant helt uttørket.

Humør: Følt meg ganske ok denne uka faktisk, bortsett fra at jeg har vært drittlei hele graviditetsgreiene. Magen har vært i veien, og halsbrann har vært en plage osv. Men utover det, så har det vel vært greit. Hehe.


Tungt? Ja. Det begynner å merkes. 

Siste innkjøp: HAR KJØPT BARNESETE!
Skal legge ut bilde i et innlegg senere jeg.



Neste kontroll: 24. januar på sykehuset, hos jordmor!
Det blir den aller første jordmortimen vår og det er bare 4 dager til <3

 
Forventninger til fødsel: Har ikke tenkt så mye på det ennå.

Pakket fødebag? Nei - litt i tidligste laget kanskje?



Så stor er den lille babyen inne i magen nå.
Den begynner å nærme seg en halvkilo i vekt nå, og er ca 27cm i full lengde.
Rart å tenke på at den er så stor allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)