søndag 27. januar 2013

Riv rus(s)kende gal!

Som jeg såvidt nevnte i går, så var jeg på russerevy, for aller første gang. Var der med mormora mi, tanta mi og mannen hennes, fetteren min og den eldste broren min.
Kusina mi, Stine-Marie, var med på flere av sketsjene og gjorde en god jobb! Det var et overraskende høyt nivå på russen, og det var tydelig at dette hadde de jobbet hardt og lenge med. 


Foto: Anne Gro Christensen, ringblad.no
Helt til høyre er den flotte kusina mi!


Åpningsnummeret var fantastisk bra. Før sceneteppet hadde rukket å åpne seg, så kom de luskende ut fra dører bakover i salen, ikledd tvangstrøyer og med et relativt sinnssykt ganglag. De greide lett å frembringe en nokså spooky stemning et lite øyeblikk
Etter dette fulgte dem på med gode poenger om alle og enhver i ringerikssamfunnet, alt fra de faste sommergjestene på sperillen camping til ordføreren i både Hole og Ringerike.
Min kusine kunne fra scenen skryte på seg å ha en bestefar som hadde gått til Galdhøpiggen på truger i 55 minusgrader. For å si det sånn - det må ha vært på andre siden av slekta! 
Treningssenterne fikk gjennomgå, og det samme fikk rånerne.
De hadde strålende rocka numre også, spekket av sang og dansetalenter!
Fellesnummerne var også imponerende med en flott koreografi! Scenen var stappet full av russ, men de klarte likevel å få alt til å se ryddig og flott ut.

Og for min egen del....
...man føler seg litt gammel når man er av den typen som blir latterliggjort på russerevyen.

Alt i alt - så fikk de en god karakter fra meg. Tror faktisk jeg vil koste på de en 5'er!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)