lørdag 26. januar 2013

23 down - 17 to go!

Termin:
27.05.13

På vei: 23 uker

Igjen:
17
 uker og 2 dager!

Trimester: 2.

Kjønn: Vet ikke <3

Navn: 
Ikke bestemt – og har faktisk for en gangs skyld ikke tenkt så mye på det denne uken.



Aktivitet innenfra: Mer enn nok! Den lille har noen skikkelige raptuser hver dag og jeg ser godt hvor ben og armer er hen i magen. Den har en tendens til å legge seg på en slik måte at den sparker rett ned på blæra mi, noe som igrunn er veldig lite behagelig!

Aktivitet på meg:Jeg jobber som jeg pleier. Uken som har gått har vært akkurat passe, ikke for mye jobb og ikke for lite. Jeg har jo en del kynnere, men så lenge jeg greier å lytte til kroppens signaler så ”fikk jeg lov” av jordmor å jobbe så mye jeg vil.





Søvn: Søvn er oppskrytt. Med en sjukling til datter så har vi vært oppe minst to ganger hver eneste natt, fordi hun hoster til hun brekker seg. 
Og den ene natten hun var hos pappaen sin, så ble jeg faktisk vekket av at urokråka i magen min lå og sparket vilt rundt seg. Sove kan jeg gjøre når unga blir voksne!


Kynnere: Som sagt over her så har jeg fortsatt en del kynnere, men må bare lære meg å lytte til kroppen, og forsøke å unngå situasjoner hvor de oppstår. Og når de oppstår så må jeg lære meg å slappe av med en gang. Kan ikke ”bare” gjøre ferdig det jeg driver med. 




Vektøkning: Ja – den er der! Fra start til nå har jeg gått opp 4 kg. Det er ikke for mye, og heller ikke for lite. Så kan leve med det. Men må innrømme at jeg fikk lettere angst da jeg så tallet på vekta snike seg opp til 70,0! *sukk*

Strekkmerker: Ingen, hurra! 


Matkick:
I går måtte jeg...Ja, jeg virkelig måtte ha ørret. Og det laget jeg. Omnomnom. Den lå der i fryseren og bare ropte på meg!

Humør:
 Humøret er bedre. Hjelper på at kvalmen forsvinner mer og mer, og at det ”bare” er bekkenet som plager meg.
Bekkensmertene klarer jeg liksom å bite i meg, mens kvalmen den kan man ikke styre. Er man kvalm så er man kvalm, og man kan ikke bare vente med å spy! 
Med bekkenet så går det an å klistre på seg et smil i det minste, og klarer man det så er det lettere for det ekte smilet å komme fram også. =)


Tungt? Litt, men likevel føles det lettere enn tidligere.

Siste innkjøp: Har ikke kjøpt noe siden barnesetet vi kjøpte i forrige uke, som jeg enda ikke har lagt ut bilde av når jeg tenker meg om. Hehe...

Her er stolen hvertfall! <3


Neste kontroll: 19. februar, hos JM på sykehuset.




Forventninger til fødsel: Vet egentlig ikke hva jeg skal tro eller forvente. Jordmoren tror jo at denne babyen blir en hel kilo større enn hva Aurora var, så jeg kjenner jeg har litt blanda følelser ang det. Men så var hun veldig lita sist også da...
Syntes bare det gikk så fint sist, og er så redd for t det ikke går like bra denne gangen.
Men Jan Erik er med meg han, og passer på. Så er det jo på et sykehus fullt av dyktige mennesker. Jeg blir nok godt ivaretatt uansett. =)




Pakket fødebag? Nei – ikke pakket fødebag, men har vurdert å sette en liten bag klar da jeg har fått beskjed om å reise rett på føden om jeg får vonde kynnere igjen. Da skal jeg inn på registrering og måling. Av erfaring vet jeg at det kan ta lang tid, og det er kjedelig å sitte der i timesvis, så ei bok og litt slikt kan være greit å ha klart til enhver tid.


Magebilde skal dere få i kveld, når jeg har fått på meg vettuge klær og fått tatt en dusj.
Akkurat nå ser jeg ut som et fugleskremsel!

Ha en fin lørdag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)