lørdag 12. januar 2013

Snøballer i passe temperatur!

Vi skulle egentlig vært i akebakken og grillet pølser i dag, men temperaturen gjør sitt til at vi får være innendørs noen timer til. Hos oss er det ikke så altfor ille, men hos pappa like ved så er den 27 minusgrader nå.
Med min voksende mage så får jeg ikke plass i boblebuksen min lengre, så jeg orker hvertfall ikke leke i snøen nå. Og det er begrenset hvor lenge jeg vil ha 4-åringen ute i nesten 30 blå også.




Men trille snøballer kan vi gjøre, på kjøkkenbordet riktignok!
Jeg kom over en oppskrift i jula på "snøballer med lime" og jeg syntes de hørtes så gode ut.


Oppskriften fant jeg på www.tine.no og den lyder slik:

100 gram romtemperert smør
1 dl sukker
3 dl havregryn
1 ss vann
1 lime, revet skall og saften av
ca 1 dl kokosmasse
  • Bland smør og sukker sammen.
  • Tilsett resten av ingrediensene, og bland sammen til en jevn masse.
  • Rull små "snøballer" av massen, og trill de i kokos så de blir godt dekket av dette.
Dekk snøballene med plast eller legg de i en krukke og sett de kjølig.

Disse er veldig enkle og gode, men husk å bruke skikkelig smør, ellers blir smaken av smøret veldig gjennomtrengende lite god.
Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)