fredag 25. januar 2013

Kontroll hos jordmor - uke 22+5

I går var jeg (ok, vi) på første kontroll hos jordmor. Samme jordmor som tok imot Aurora da hun ble født. Hun er ei superhyggelig og sprudlende dame, og jeg hadde en god følelse i kroppen etter å ha vært der i går. Hun kan jobben sin, og gav meg faglig gode svar på spørsmålene jeg hadde. Forklarte ting med anatomiske referanser og var rett og slett bare blid og veldig profesjonell!

Hun hadde litt dårlig samvittighet for ikke å kjenne meg igjen, men som jeg sa så er det over 4 og et halvt år siden jeg fødte, og jeg håper jeg tar meg litt bedre ut nå enn jeg gjorde da jeg lå der og presset. Hehe.

Jeg gikk fra å være i et risikosvangerskap til et normalt svangerskap på 5 minutter. Rett og slett fordi noen klønete fagfolk har skrevet i journalen min at jeg både røyker og tar medisiner (!!).
Dette er heldigvis rettet opp i nå, og jeg fikk bare skryt egentlig.

Blodtrykket mitt hadde stabilisert seg og blodprosenten ble ikke målt. Har vært mindre svimmel nå også, så vil tro den er helt ok.

Vi snakket litt om størrelse på far og mor, og fødselsvekten vår. Pappaen var prematur så hans fødselsvekt er vel egentlig ikke representativ. Ren gjetting så trodde JM at denne babyen vil være ganske gjennomsnittlig i strl, ca 3,5 kg, men siden Aurora var så lita så var det ikke godt å si.
Da hun målte symfyse-/fundusmål så hadde denne skutt i været plutselig og grafen min var langt fra jevn.
Blir dermed mest sannsynlig henvist til ultralyd igjen i uke 35-36 for å sjekke om størrelsen på babyen er ok.

Hjertelyden til den lille lå på 144, og er like fin som den alltid har vært. <3

Da JM skulle måle magen så kjente hun babyen godt og tydelig og hun fikk et spark rett i hånda med en gang. Og i det hun setter ned apparatet for å finne hjertelyden så tupper den lille rett i apparatet hennes også!
Ramp allerede - det lover godt!

Her er bilde av pappaen min sammen med sitt nyfødte barnebarn.
Aurora var bare noen timer gammel her, og veide 2700 g.
<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)