fredag 25. januar 2013

Registrering av mat og kcal!

Samboeren har mast i en liten evighet om at jeg må bli flinkere til å spise nok mat og riktig mat.
Og kutte ned på feil mat.
"Jada - jada" er flink til å si.
Jeg er veldig flink på å sette meg selv i et litt bedre lys enn det som egentlig er et faktum. Veldig god til å smugspise godterier og snike meg unna skikkelig mat. Skulle jeg spist ordentlig hele tiden måtte jeg nok være under overvåkning 24/7.

Men etter jordmortimen i går så fikk jeg en liten oppvåkning.
Så nå er det igang. Skikkelig. Igjen.

Vi snakker ikke om slanking, for når jeg er gravid er jeg nødt til å få i meg flere kalorier enn til vanlig. Siden jeg egentlig er ganske lita av vekst og er gravid så vil totalen (inntak + aktiviteter) for meg nå som jeg er gravid ligge på ca 2000 kcal pluss/minus. Nøyaktig er vanskelig å regne ut, da den lille i magen tar mye av mine kcal, og jeg har veldig forskjellig aktivitetsnivå fra dag til dag.

Jeg kommer ikke slavisk til å følge et kaloriregime, men jeg kommer til å registrere det jeg spiser i en kaloriteller rett og slett for å se hva jeg spiser, hva jeg ikke burde spist og hva jeg burde spise mer av.

Jeg startet i går, og konklusjonen etter den dagen var at jeg spiste alt for lite. Jeg er virkelig ikke god nok til å få i meg mat når jeg er på jobb.
I dag derimot når jeg har vært hjemme hele dagen, så har jeg greid å få i meg ganske nøyaktig det jeg burde.
Kunne sikkert droppet et par av havrekjeksene samt en muffin, men likevel. Ingen dårlig dag.

Satser uansett på at jeg klarer å bli sunnere og få et bedre kosthold nå som jeg har starter å skrive opp alt jeg fører i meg. Wish me luck!


Deilig frokostbord!

2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har :) Morro å følge flere som er gravide :) Jeg har termin 30. Mars :)

    SvarSlett
  2. Takk. :)
    Jeg må nok begynne å lese din også nå. Fin side du har! =)
    Ser fram til å få gjort litt med layouten min her, men jeg finner aldri noe jeg blir fornøyd med. ;)

    SvarSlett

En kommentar er alltid hyggelig! =)