torsdag 17. januar 2013

Sjuklingtulle!


Fikk telefon fra barnehagen i går om at jentungen var blitt dårlig. Ikke veldig høy feber, men de hadde målt den til 38,1.
Hun lå på sofaen på leserommet, og hadde ligget der siden klokken var kvart på to, til jeg hentet henne ca halv fire. Jeg var jo ikke hjemme, så fikk ikke hentet henne på minuttet akkurat. Hun hadde sovet mesteparten av tiden, men klaget på at hun måtte kaste opp og hadde magevondt.

Da jeg hentet henne var hun helt utslitt og gelè i beina, så jeg måtte bære henne ut, sammen med barnehagesekk og alt av tøy. Kjempekjekt det på glattisen med bekkenløsning. Men må man så må man.

Da vi kom hjem så vi på film, og hun fikk det hun ønsket til middag. At hun fikk det hun ville ha hjalp ikke stort, for hun spiste ikke annet tilsammen hele dagen enn nesten et helt eple.

Da det nærmet seg leggetid ble formen bedre, men etter å ha sovet en liten stund våknet hun, og jeg er sikker på at jeg kunne stekt egg på den lille kroppen, hun var så varm.
Etter å ha fått i seg litt kaldt vann så fikk hun slappe av igjen, og sov i et par timer. Da våknet hun igjen, var kokvarm igjen, men det gikk like fort over som det begynte. Akkurat som noe bare ble kastet over henne.
Midt på natten sto hun opp, kastet opp alt hun hadde igjen i magen sin, og ble bedre med en gang. Etter det har hun ikke hatt antydning til å være dårlig i det hele tatt.
Spiser normalt, smiler og ler og bare koser seg.

Så jeg gjetter rett og slett på at hun må ha spist noe som ikke var helt godt for magen hennes? Kan jo virke sånn nesten?




Uansett, nå er hun i hundre og har det bra! Hadde en liten "photoshoot" her om dagen og. Haha, det er enkelt med den kråka der?!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)