tirsdag 8. januar 2013

Svangerskapskontroll - Uke 20.

Så var det tid for kontroll igjen. 20+3 uker på vei.

Meg
Siden sist kontroll har jeg gått opp 2,8kg, altså på 4 uker. Innimellom her har det vært jul og nyttår med masser av god mat, desserter og kaker, så må igrunn si meg fornøyd med vekta fortsatt. På første kontroll veide jeg 67kg så har bare gått opp 1,8kg de første 20 ukene.

Blodtrykket mitt har sunket enda mer siden sist, og legen poengterte det allerede for fire uker siden at det var litt lavt, så det er ikke rart at jeg føler meg litt svimmel. Blodprosenten har også sunket med 1,1.
Skulle ønske jeg hadde dette litt mer under sjakk, for det er liten tvil om at det er dette som gjør meg så svimmel, sliten og trøtt om dagen.
Men så lenge jeg ikke får "ordre" om noe mer fra legen, så får jeg vel bare sørge for å bli flinkere til å spise riktig mat selv. Får slå opp litt i bøkene mine og se hva jeg finner.

Babyen og magen
Symfyse - fundusmål ligger nå på 18,5cm og er nesten akkurat på "den røde streken" og følger kurven sin bra. Sist lå vi bittelitt over streken, og nå jevner den seg ut litt.
Legen kjente på magen, og kjente ingen uregelmessigheter av noe slag.
Da han skulle lytte etter hjertelyden så lette han en god stund, selv om jeg lett kunne fortalt han hvor babyen lå. Når han fant lyden så var det litt "grumsete" lyd, rett og slett fordi den lille bølla lå og sparket rett på der han holdt apparatet sitt. Men lyden var jevn og fin og lå på 148. De to forrige gangene har den ligget på 144.

Så alt er bra med oss enn så lenge, og vi kan vel ikke klage noen av oss tror jeg.

Her er babyverden.no sin illustrasjon av 20 ukers mage + baby.



Ha en fin dag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)