mandag 31. desember 2012

2012 - en oppsummering

Facebook har en "greie" som viser meg høydepunkter fra mitt liv i 2012. Jeg tar utgangspunkt i dette, og legger selvfølgelig til mine egne minner og tanker.

Januar: 
Jeg gikk inn i 2012 med store håp og drømmer og hva som kunne bli. Jeg gledet meg til "fortsettelsen". Fortsettelsen på det Jan Erik og jeg hadde startet på de siste månedene av 2011. Jeg hadde akkurat fått beskjed om at jeg hadde en fast jobb å gå til i slutten av januar og livet smilte virkelig til meg i det kalenderen viste 01.01.2012.
Facebook-høydepunktet mitt denne måneden er et bilde fra Monica, hvor hun har tagget mange av sine venner, deriblant meg.
Teksten på bildet sier: "Friendship isn't about whom you have known the longest... It's about who came and have never left your side..."
Og når vi først er inne på Monica. Hun er virkelig enestående fantastisk. Så var det sagt <3

Februar:
I februar kom Jan Erik en tur på besøk. Og han er her fortsatt. Det var vel ikke akkurat vår plan at vi skulle bli samboere allerede da etter så kort tid, men det har så absolutt ikke vært feil på noen måte.
Facebook-høydepunktet mitt denne måneden var en film jeg la ut av Aurora der hun synger og spiller en egenkomponert "Råkk'n'roll-karamell" låt. Virkelig vakkert.

Mars:
Våren kom omsider til Sokna også, og frø kunne plantes i potter.


April: 
Høydepunktet var nok påskebesøk fra vestlandet, og påske på Haglund med de to fine snuppene våre. 
De fikk tidenes største påskeegg, og det er ikke løgn eller overdrivelse når jeg sier at Aurora fortsatt har godteri igjen.
Facebook-høydepunktet denne måneden viser at det var jobben som sto i fokus. Jeg var ferdig med opplæringstiden og begynte å jobbe selvstendig. Og var igrunn ganske god på å reklamere for varene våre når jeg var på jobb.

Mai:
17. mai, hurra!
Jeg er kanskje litt over gjennomsnittet glad i 17. mai, og jeg har klump i halsen og tårer i øynene hver gang jeg hører mitt gamle korps spille.
I år fikk dagen en ny vri, da jeg gikk i tog med kommunestyret, og det var bankett på Klækken Hotell på kvelden, med formannskapet og våre venner fra våre forskjellige vennskapskommuner i norden.

17. mai-pyntet snuppelure!

Juni:
I juni fylte Aurora 4 år og det preget mye av tiden. Selskap her og der, og kaker og brus i det uendelige. Tenke seg til, at hun allerede var 4 år. <3

Godt hun hjalp til med baksten selv også!

Juli:
Sommer og sol <3
Saga på besøk igjen <3





August:
I august var jeg på tur meg pappa og bikkja hans til Bukollen. Det var en super tur, og herlig med litt kvalitetstid med pappa.


September:
I september gikk mye av tiden min med på planlegging. Planlegging av hvordan vi skulle rekke å pusse opp på jobben mens sjef 1 og 2 var på årsmøtet i Dublin.
Vi hadde 3-4 dager på oss til å vaske ned, skrubbe tak vegger og gulv, male to strøk, ommøblere og rydde i rotet.
Takket være Jan Erik så gikk dette over all forventing! Hadde det ikke vært for han så hadde jeg ikke hatt nubbesjans til å bli ferdig tidsnok.
Og en ting skal være sikkert; jeg er ganske sikker på at sjefen ble glad for initiativet.
Samme måned var vi også i Høyanger hos Saga, alle sammen, og da vi var der så merket vi også de aller første graviditetstegnene.


Oktober:
Min måned, hurra for meg og bursdagen min!
Vi reiste til Riga noen dager etter bursdagen min, og det ble jo en tur med både oppturer og nedturer. For å si det mildt. Alt i alt så ble det en kjempefint tur, på et kjempeflott hotell, det var bare hjemturen som krøllet seg litt.

November:
Litt etter litt så ble det offentliggjort at vi ventet barn, og det var vel igrunn noe som preget hele måneden for hele den lille familien.



Desember:
Besøket fra Saga, advent og julefeiring! Trenger jeg å si noe mer? Jo, hobbiten! Det er jo et høydepunkt i seg selv at den kom på kino! Fiiiiine filmen!





Nå ser jeg bare fram til et nytt år, med de samme herlige menneskene jeg har i livet mitt! Jeg gleder meg til tiden framover, ting blir bare bedre!
I mai får vi et nytt familiemedlem, og jeg skal være hjemme i permisjon ett år og får tid til familien.
Det blir bra. Ikke bare bra, men fantastisk!

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)