søndag 2. desember 2012

22 dager til jul!


I går var det 1. desember, og det betyr at jeg gir meg selv lov til å starte juleforberedelser og jeg gir meg selv lov til å gire opp unga så de gleder seg masse til julefeiring!

Jeg ser og hører fryktelig mange voksne som misliker julen og alt maset og tjaset og de klager og syter så de nesten blir blå i fjeset. Jula er for dem et mareritt av englestøv og glitrende nisser.

Jeg kunne også valgt å være "en av dem", men jeg velger heller å være positiv og hjelpe barna med å skape gode minner de kan ha med seg videre til sine barn igjen.

Jeg er ikke mer glad i kjøpepresset enn noen andre, kanskje heller mindre glad i det siden vi er en liten familie med veldig dårlig råd.
Men ved å kjøpe ting og tang her og der som har vært på tilbud så har jeg nå endt opp med å være ferdig med julegaveinnkjøp før adventstiden er påbegynt, og ikke minst har jeg spart masse penger på å planlegge presangene nøye! Jeg tør faktisk å påstå at jeg har brukt mindre penger på alle julegavene tilsammen i år, enn de fleste bruker på ett av barna sine.
Jeg er selvfølgelig ikke 100% ferdig med julegaver, for det er ganske mange som skal lages her hjemme og de må jeg vente litt med slik at det ikke blir ødelagt innen jula kommer. Men innkjøpene er ferdige, og det er jeg meget fornøyd med!

Her er det bilde av to julepynt som betyr mye for meg, og gårsdagens kalender til jentene (etter den var pakket opp vel og merke).



Vi har også en litt spesiell kalender her i huset, for kalenderen gir oss til å gjøre, ting å kose oss med. Vi har ikke sjokoladekalender og ikke pakkekalender men en aktivitetskalender.
I går så fikk de gå på julepyntjakt. Da hadde jeg laget lapper med små beskjeder de skulle tolke, og finne et gjemmested. På gjemmestedet lå den ny lapp med nye hint, og sånn fortsatte det til de hadde samlet sammen nok lapper og julepynt til å pynte opp hele huset.
I dag var den en "juksedag" for min del, for i dag skal vi i bursdag og farte rundt så da ble det ingen aktivitet, men pepperkaker og klementin i kalenderen.

Ha en fin 1. søndag i advent, nyt dagen.
<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)