onsdag 12. desember 2012

Svangerskapskontroll nr 2!

I går var vi igjen på svangerskapskontroll, 16 uker og 4 dager på vei. Vi går kun til legen nå, men vurderer å kanskje ringe jordmor for å bestille time etterhvert. Det kan jo være greit ettersom magen blir større og spørsmålene blir flere.

Symfysemålet lå faktisk litt over gjennomsnittet, og det overrasket meg litt, da jeg lå jevnt under hele veien med Aurora. Egen vekt hadde ikke økt så mye heller, og jeg veier fortsatt en kilo mindre enn før jeg ble gravid.
Jeg har fortsatt ingen tegn på hevelser i kroppen, noe som er bra, og prøver og tester var fine.
Blodtrykket mitt derimot var litt lavt, så det burde jeg tenke litt på, og kanskje slappe av litt mer, og være obs på om jeg blir veldig svimmel. Jeg måtte ikke nøle med å ta kontakt hvis jeg trengte det.

Hjerterytmen til den lille fant legen tre ganger, men de to første gangene så spratt den unna der inne så han måtte begynne og lete på nytt. Tredje gangen fikk vi høre slagene tydelig og lenge, og de hadde fin og jevn rytme. Deilig å høre!

Neste uke hos legen er 8. januar, altså om 4 uker, men før det så har vi den ordinære ultralydtimen, som er den 27. desember! Kan tro jeg gleder meg til det!


Ha en strålende aften videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)