søndag 26. mai 2013

Uke FØRTI!

Jeg hadde ALDRI trodd jeg skulle komme hit. Til uke 40 i svangerskapet.
Babyen veier nå rett oppunder 4kg om man skal ta utgangspunkt i hva de mente ved ultralyden i uke 36.

Vel 4 kilo. Som skal ut. Av meg. Lille meg.
Kunne fått angstanfall av mindre.

Jeg har mye vondt om dagen, men ikke slik vondt som før.
Nå har jeg tak i mage og korsrygg og jeg blir narret. Lurt trill rundt. Hver gang.
For det kjennes virkelig ut slik som riene jeg hadde i starten sist. Skikkelig kraftige menssmerter liksom.

Men neida.
Det varer kanskje i et par timer - også forsvinner det igjen.

Jeg er kulrund, og tung. Veier nå 17 ekstra tunge kilo mer enn jeg pleier å gjøre. Det er jaggu nok.
Likevel så presser jeg meg selv til å gjøre litt. Litt mer enn jeg burde kanskje?
I dag har jeg f.eks gått omtrent 4 kilometer i solsteika, før vi reiste til svigers på grilling. Kanskje ikke det glupeste, men det ser da vitterlig ikke ut som jeg har tatt noe skade av det heller.
Ikke om man ser bort ifra et stivt bekken. Men det hadde verket uansett. Et par poeng på smerteksalaen til eller fra, det har ikke så mye å si.

17 kilo. Jeg skjønner ikke hvor det ligger hen, for jeg er da virkelig ikke så tjukkebolle nå som jeg var med Aurora. Da var jeg virkelig stor på slutten syntes jeg. Nå syntes jeg egentlig ikke jeg er like svær.
Men det er mulig jeg lider av akutte synsforstyrrelser hver gang jeg titter meg i speilet. Kroppen kan nok fikse det meste for å beholde roen i en sådan situasjon.

Mage bilde fra uke 40? Here you go.
Det ser rett og slett ut som om magen har tenkt til å dette i gulvet hvert øyeblikk!



Ikke lenge igjen nå <3

Kom ut lille troll - siiiikasikkasikka!

2 kommentarer:

  1. Har det skjedd noe nå eller??? :D <3 <3

    SvarSlett
  2. Først dag så jeg kommentaren her gitt - snakk om å være våken! ;)
    Men selv om det ikke var skjedd så mye på det øyeblikket så var det ikke mange timene unna før riene begynte skikkelig ^^

    SvarSlett

En kommentar er alltid hyggelig! =)