lørdag 18. mai 2013

Uke 39!


Fra 39 uker og 0 dager 

til 39 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: Ca 3400 g
Lengde: ca 50 cm


SKIKKELIG MAGEBILDE KOMMER SENERE!!!



Termin:
27.05.13

På vei: 
39 uker

Igjen: 

1 uke og 2 dager (!!)



Aktivitet innenfra: 
Det er fortsatt mye aktivitet fra den lille store saken der inne.
Ingen tvil om at det er i liv der inne!
=)

Aktivitet på meg:
Denne uke har jeg følt det har vært 17. mai hele tiden.
Det er i alle fall det eneste jeg husker.
Jeg går rundt som en gravid-zombie 24/7 og får ikke med meg stort annet enn det som er høyst nødvendig for å overleve.
Spise, drikke, liksomsove, repeat.
Huset burde vært vasket igjen, men jeg føler jeg har ryddet og vasket hvert eneste rom litt i overkant mange ganger de siste månedene. Jeg har trengt noe å gjøre da, og tenkt at det er godt med alt som er unnagjort. Men det er jo ikke unnagjort!
For etter ei uke så ser jo alt like ille ut igjen! Jeg fatter virkelig ikke hvordan det er mulig.
Når skal man greie å ha ork til å gjøre alt dette her?!

Jeg ønsker meg en rydde-fe.

Tegn på fødsel?
Både og?
Det er jo nå 13 dager siden UL-jm mente ungen kom innen to uker siden jeg hadde smårier. Det tror jeg akkurat hva jeg vil om.
Har i tillegg gått ei uke lengre nå enn jeg gjorde med Aurora. Det føles som ei uke på overtid.
Uansett.
Jeg har utrolig mye vondt. Torsdag ringte jeg føden for å rådføre meg litt, og fikk beskjed om at jeg bare kunne ta smertestillende for å få slappet av.
Og for å si det sånn, når jeg tyr til smertestillende, da er det faktisk vondt! Det skal mye til før jeg propper i meg noe som helst av kjemikalier, jeg mener at kroppen bør fikse det meste sjøl.
Men etter x antall timer med så mye vondt at tårene sprutet for hver gang det gjorde vondt, så tok jeg 1g paracet. Samtidig hoppet jeg i dusjen...igjen.
Og for å si det sånn så lindrer glovarmt vann mer enn hva paracet gjør.

Morgenen 17. mai så forsvant smertene igjen, og var faktisk nesten ikke til å merke før i 15-tiden på dagen.
Så får vi se da. Om det begynner på'n igjen i dag, eller om jeg får ei lita pause.


Vektøkning:
81,4 kg viste vekt sist uke.
Jeg har nå gått opp til størrelse blåhval.
Selvfølelsen kan fortelle meg at jeg ligger omtrent på nivå med kloakkens bunnslam.

Det finnes en bitteliten andel sunn fornuft igjen i kroppen også, selv om jeg føler meg overstyrt av hormoner, så jeg vet at det kunne vært veldig mye verre. Men det "velger" hormontrollet å ikke fokusere på.


Matkick:
Jeg har fortsatt ikke hatt noen spesielle lyster under svangerskapet, men jeg har fått veldig dilla på en ting nå! Grønne epler delt i biter med kanel og yoghurt naturell!
Om eplene er veldig sure så strør jeg littegrann sukker på også.

NamnamNAM!


Humør:
Grine - grine - grine.
Jeg er lett å såre, men desto lettere å røre.
Hvor menge ganger i løpet av 17. mai hadde jeg tårer i øynene tro?
Mange nok ganger.
I løpet av 16.-17. mai tror jeg at jeg gråt rundt 8-10 ganger!
En gang av smerte, en gang av sinne, et par ganger fordi jeg var lei meg og resten fordi jeg var så veldig veldig rørt!

Tungt? 
Tungt nok.
Men nå begynner folk å forstå at det er tungt, så da er det litt lettere faktisk. 

Siste innkjøp:
Ingen? Tror vi har alt i boks jeg nå. :)

Neste kontroll: 
23. mai.
Det er siste kontroll før termin. Og så vidt jeg vet så vil vi da heller ikke ha noen kontroller før det er overtid og eventuell igangsetting.

Forventninger til fødsel:
*AlleHjerterGlederSeg*

2 kommentarer:

  1. No e da på tide at han kjem snart :)
    Lykke til søta.

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Syntes absolutt det er på tide jeg også! =)

    SvarSlett

En kommentar er alltid hyggelig! =)