søndag 5. mai 2013

Uke 37!


Fra 37 uker og 0 dager 

til 37 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 3000gLengde: ca 46 cm




SKIKKELIG MAGEBILDE KOMMER SENERE!!!(Noen ligger nemlig å sover enda, så jeg ikke får hjelp til å ta bilde)

Termin:
27.05.13

På vei: 
37 uker og 1 dag



Igjen: 
3 uker og 1 dag

Aktivitet innenfra: 
Absolutt aktivitet. Det er kanskje et litt annet bevegelsesmønster nå enn tidligere, men ikke noe jeg tenker spesielt mye over. Det er fortsatt armer og bein på kryss og tvers der inne, og de stikker til stadighet ut og prøver å trenge gjennom huden.
Den har misforstått fullstendig.
Utgangen er nedover ikke utover.

Aktivitet på meg:
Har jo oppdatert litt tidligere i uka, om hva vi har bedrevet tiden med.
Blant annet et legebesøk som endte med en tur på føden.
Ellers har vi vært hjemme og vasket.
Jeg føler jeg har vasket så mye klær denne uken at nå kunne vi gått i rent tøy i tre måneder uten å trenge å vaske noe mer. Det hadde forresten vært fryktelig deilig. 
Ellers så har vi skrubbet tak og vegger på badet og gjort alt klart der, og jeg har vært på dugnad i barnehagen. Der er det dugnad et par ganger i året, og denne gangen var jeg så heldig å få vaske og skrubbe til krampa tok meg. Virkelig.
I tillegg har jeg faktisk hatt tid til kaffe med Therese - det var koselig, og altfor lenge mellom hver gang!

Tegn på fødsel?
Har vel ingen direkte tegn på fødsel. Ikke mer enn de "vanlige".
Har mange kynnere og lettere melkespreng, men det er ikke noe som trenger bety at det skjer noe helt med en gang. Om ca ei uke derimot så kommer jeg til å være fullstendig klar og tullerusk av forventning.


Vektøkning:
På mandag så hadde jeg bikket 80 kg.
*sukk*
Det vil si 13 kg opp fra før graviditeten.
Det hjelper å vite at en god del av det er babyen i seg selv, men likevel så vet jeg at jeg har en god jobb foran meg med å bli kvitt alt sammen igjen. Men det skal gå. Jeg har ikke tenkt til å ligge på latsiden, og gleder meg faktisk veldig til å kunne trene igjen!
Det gir meg samme følelsen som da andre har vært og tatt solarium, eller ansiktsmasker.
Det gir en følelse av velvære. 


Matkick:
Ingen spesielle matkick nå heller, men iblant ligger rocketrollet og presser på så jeg ikke får ned en eneste matbit. Frukt og bær er det som fungerer best uansett, og det har gått noen blåbær og grønne epler de siste ukene. Hehe.

Humør:
Humøret er egentlig ikke så verst, men jeg er fryktelig fryktelig sliten nå og har mye vondt. Og for å være ærlig så er jeg rimelig drittlei nå. Lei av å ikke få til halvparten av det jeg egentlig vil. Lei av å ikke har mer energi enn dette her.
At det skal  lite til før jeg er fullstendig utslitt er ikke noe jeg kan venne meg til altså.
Og jeg skjønner jo det er vanskelig for de rundt meg også å forstå at jeg er så *kapooof* på innsiden at jeg mest har lyst til å sove hele tiden. Heeeeele tiden.
Men. Ikke lenge igjen nå. Ikke lenge igjen.

Tungt? 
Vi er fortsatt på elefantstadiet. Forskjellen ligger i at de kan lagre vann i snabelen. Frivillig.
Jeg lagrer vannet i fingre, føtter og eller alle steder man kan tenke seg. Litt mindre frivillig.

Siste innkjøp:
Ja! Vi har senga i boks nå!
Tok ikke sjansen på å vente lengre.
Jeg fikk beskjed om at det ikke var sikkert at vi kunne få senge vi egentlig skulle ha før den 23. og så lenge tok jeg ikke sjansen på å vente rett og slett.

http://instagram.com/p/Y0bKIAHCWa/

Men så var det en kar som skulle selge ei brukt ikea-seng til 300 kr så vi tok den vi!
Og nå står den her. Fiks ferdig og til og med redd opp, helt klar til å putte baby i!

Neste kontroll: 
8. mai hos jordmor og 14. mai hos lege.

Forventninger til fødsel:
*gledeseg*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)