søndag 31. mars 2013

Uke 32 - magebilde og ukesoppdatering!


Fra 32 uker og 0 dager 

til 32 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 1800 gr
Lengde: ca 38 cm




Se så stor og tjukk hu mor har blitt!
Den "bittelille" har under en kilo igjen før den har tatt igjen fødselsvekta til den ene storesøstera si, tenk det! Og det er bare 6-8 cm om å gjøre før den tar henne igjen i lengden!!!
(Ok - med å komme fram til det så fikk jeg lettere angst kjenner jeg...)
Navn og kjønn fjerner jeg herved fra oppsummeringslista mi forresten.
Ingen av delene vet vi før den lille har kommet ut av magen uansett.
Vi har rett og slett bare gitt opp.
(Dessuten er det veldig morsomt med alle dere nysgjerrigfiser der ute! Hihi!)

Termin:

27.05.13

På vei: 
32 uker og 1 dag!

Igjen: 
8 uker og 1 dag!

Trimester:
Tredje trimester!


Aktivitet innenfra: 
Det er fortsatt masse aktivitet innenfra, men det er i et litt annet mønster nå enn det har vært tidligere.
Jeg kjenner at bevegelsene er mer kontrollerte, om det går an å bruke det begrepet, og det er nok definitivt trangt der inne nå, for den lille spenner ifra så hele magen ser forvridd ut.
Strekke på bena er ikke lengre mulig skjønner jeg.
I tillegg virker det som om den ligger i samme stilling hele tiden nå, men er fortsatt bittelitt usikker på om den ligger med hodet ned slik den skal.
Det kjenner nok JM når vi skal dit neste gang tenker jeg. Da er vi tross alt i uke 34 allerede.

Aktivitet på meg:
For min del så er det ikke til å stikke under en stol at det har vært mye aktivitet denne uka. Det er påskeuke og vi har dermed begge jentene hos oss. Men slik aktivitet er greit, det går an å si til dem at man må ta det litt rolig i blant. Store jenter skjønner slikt. =)
I tillegg har jeg hatt 3 vakter på jobb, og det har vært hele 5 familiesammenkomster tilsammen!
Når jeg tenker meg om så skjønner jeg ikke helt at det bare har vært 7 dager denne uka?
Kjærestemannen har jo til og med rukket å male jenterommet nesten helt ferdig! 

Søvn: 
Sovet bedre nå! Faktisk!
Men å stå opp om morgenen er jo et dagsprosjekt i seg selv. Makan.
Bekkenet stivner fullstendig etter å ha sovet ei hel natt, og korsryggen går ut i streik hver morgen.
Kroppen har rett og slett skikkelig lite lyst til å samarbeide!

På torsdag var jeg nødt til å reise på jobb i joggebukse, rett og slett fordi jeg ikke klarte å få på meg noen andre klær. Jeg vet ikke hvorfor - med syntes igrunn det er litt flaut.

Kynnere: 
Har ikke vært så mye kynnere nå. Er det ikke merkelig da?
Starter et svangerskap med masse kynnere, også dabber det av ettersom det nærmer seg fødsel.
Makes sense?

Vektøkning:
74,5 sto det jo på vekta sist gang.
Skal ikke veie meg før på onsdag igjen.
Jeg tipper at jeg har gått opp minimum 1 kilo siden sist, men ikke mer enn 3.
Vi får se. Jeg har mistet kontrollen nå tror jeg. Hehe.
Kan fort hende jeg har gått opp 5 siden sist, for alt jeg veit.


Matkick:
Alt!
Har fått en helt enorm apetitt, og kan spise og spise og spise!
Fantastisk deilig!
Dessuten så fikk jeg kjøpt meg hønefossbrød i går. Hohoo.
Det var godt det! 

Humør:
Bra! Tror jeg! 

Tungt? 
Ja. Ferdig snakka!

Siste innkjøp:
Ikke gjort noen innkjøp selv, men fikk et lite sett av en av oldemødrene da!
En kjempesøt liten hatt, shorts og t-skjorte.
Og bare så det er sagt. Blått er ikke nødvendigvis synonymt med gutt.


Neste kontroll: 
3. april hos legen og 16. april hos jordmor.
Forventninger til fødsel:
Gruer meg fortsatt ikke så mye, men er selvfølgelig veldig spent!
Forrige gang ble jeg jo positivt overrasket, så vi får se nå da!
Jeg tenker at det er ikke så mye å grue seg til, rett og slett fordi jeg ikke får gjort noe med hendelsesforløpet uansett. Det som skjer, det skjer. Det er kroppen min som styrer det, sammen med baby, leger og jordmødre. Jeg er bare en fødemaskin som blir satt på autopilot.
Har rett og slett ikke noe annet valg.

Jeg hadde forresten fødselshistorien med Aurora ute på den forrige bloggen min, skal jeg legge den ut her også kanskje?


Pakket fødebag?
Neiiiii.... Men den står der! *peker*

Hva pakket dere med dere i bagen?

Det jeg vet jeg skal ha med er:
  • Noe å skrive på, og med.
  • Lader til telefon.
  • Drikkeflaske.
  • Ammeinnlegg.
  • Et par gode bukser.
  • En tynn genser.
  • Et par vide topper.
  • Gode sko å bruke inne.


    Hva har jeg glemt da min tro, har dere noen glupe tips jeg ikke har tenkt på?
    Klær til den bittelille det skal jeg overlate til pappaen og storesøstrene.
    Litt må de få gjøre også. Hehe.



2 kommentarer:

  1. Nåh, koselig med magebilde og greier.
    Ikke lenge igjen før lillingen kommer nå da. Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha! Ikke lenge til nå nei, tiden går veldig fort! =)

    SvarSlett

En kommentar er alltid hyggelig! =)