søndag 14. april 2013

Oi! To uker går fort!

Tenk det, at vi er  nære allerede. I skrivende stund er det ikke mer enn 6 uker og 1 dag igjen til termin. Det betyr 4 uker og 2 dager til jeg er der jeg var da Aurora meldte sin ankomst. Det betyr 3 uker og 3 dager til jeg begynte med rier, da Aurora ville ut. 


Plutselig var det to uker siden jeg skrev her sist, og på de to ukene har det jo skjedd riktig mye. Tror jeg. Uten at jeg egentlig husker hva. Men noe må jo ha skjedd, siden jeg har vært altfor opptatt til å skrive her.

Har ikke hatt noen timer hos jordmor siden sist, men jeg var på kontroll hos legen forrige uke, og der fikk jeg en full sjekk siden legen min hadde med seg en student. Alle apparater skulle sjekkes ut og testes, og jeg ble dyttet på og dratt i så jeg kjente meg fullstendig mørbanket etterpå.
Hjerterytmen lå på 140 hos babyen og blodtrykket og blodprosenten min har endelig stabilisert og normalisert seg, hurra!
Da jeg ble lagt på benken for å høre på hjertelyden til rocketrollet så måtte legen ha 5 forsøk før hun "fikk tak på den". Trollungen snek seg unna og snudde på seg hver gang hun hadde lyden skikkelig. Rakker.
Men det gikk da til slutt, og de kjente også veldig godt hvilket leie den lå i, og det var med hodet godt nede i bekkenet. Den hadde nok ikke festet seg enda, men mest sannsynlig ville nok dette være slik den skulle ligge fram til fødsel.

Slenger på ei ukesoppdatering etterpå jeg tenker jeg. Etter to uker med "bloggtørke" så har jeg mye på hjertet må skjønne, så jeg er nødt til å sortere tankene litt først bare.

Ha en fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)