lørdag 2. mars 2013

28 uker på vei!


Dagens FB-status:




Jeg er med andre ord nå 28+0 uker på vei, inne i den 29. uker og dermed også inne i det tredje trimesteret! Babyen i magen kan faktisk nå puste helt selv, og sjansene blir bare større for hver eneste dag for at det skulle gått bra om den ble født allerede nå!


Fra 28 uker og 0 dager til 28 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1100 g 
CRL: 24,5 cm 
Full lengde: 33,5 cm


Termin:
27.05.13


På vei: 
28 uker!


Igjen: 
12 uker og 2 dager!

Trimester:
Endelig inne i tredje trimester!

Kjønn: 
Vet ikke, men den er sikkert fin uansett!

Navn: 
Vurderer å bare fjerne dette punktet fra lista.
Det blir nok ikke noe navn på denne her! =)

Aktivitet innenfra: 
Fortsatt masse aktivitet!
Det er en sterk liten krabat her inne, og vi kjenner godt hvor de forskjellige kroppsdelene er hen nesten til enhver tid. 


Aktivitet på meg:
Denne uka har jeg jobbet tre dager, og vært hos lege en tur.
Aurora har vært hjemme fra barnehagen hele uka også, fordi hun har vært litt pjusk, så jeg har ikke kjedet meg veldig.
Ca fra neste uke av så kommer jeg til å halvere stillingen jeg har på bensinstasjonen. Er rett og slett nødt på grunn av bekkenet.
Legen ville gjerne gi med 100% sykemelding, men det gikk jeg ikke med på for da hadde jeg nok flydd på både veggen og gubben etter ganske kort tid.


Søvn: 
Søvn er fortsatt ikke akkurat noe jeg ser på som en selvfølge.
Det blir rett og slett ganske lite av det!

Kynnere: 
Fortsatt kynnere, men de er nok ikke farlige.

Vektøkning:
Sukk, ja. 73,6kg viste vekta hos legen på tirsdag, så nå har jeg gått opp nok syntes jeg.
Skal jo tross alt komme ned igjen i vekt etterpå også!

Strekkmerker: 
Næhæi!

Matkick:
Ikke noe særlig jeg har "kicka på" denne uka heller egentlig.
Det er bare mye jeg ikke vil ha!
Og prøver å la være å spise ting jeg vet jeg får mer halsbrann av hvertfall.

Humør:
Humøret er som vanlig. Opp og ned.
Er jo mye sliten, men det har hjulpet på denne uka at vi har hatt strålende sol og plussgrader flere dager på rad. Man føler seg liksom litt lettere til sinns! =)

Tungt? 
Jepp! Sokker og sko bør være så enkle å ha med å gjøre. I det minste bør det være en stol tilgjengelig der jeg skal ta de på. Balansen min er litt krøkkete!

Siste innkjøp: 
Har bestilt ei pakke fra jollyroom som har kommet i posten i dag.
Får stikke ned etterpå og hente den. 

Neste kontroll: 
14. mars hos jordmor, og 3. april hos legen.

Forventninger til fødsel:
Ost er ost.
Hund er hund.
Fødsel er fødsel.

Pakket fødebag? 
Nope!
Snart har jeg sagt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)