søndag 17. mars 2013

Uke 30 for babymagen!



Fra 30 uker og 0 dager 
til 30 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 1600 gr
Lengde: ca 36 cm

Tydelig skeptisk til hele dette stor-mage-greiene, men la gå da. 
Det går over!



Termin:
27.05.13

På vei: 
30 uker og 1 dag!

Igjen: 
10 uker og 1 dag!

Trimester:
Tredje trimester!

Kjønn: 
Gutt! Eller jente!

Navn: 
Er nær ved å gi opp hele navn-debatten!
Kanskje jeg skal ha avstemning bare. Den med flest stemmer på facebook vinner! Hah!

Aktivitet innenfra: 
Fortsatt masse aktivitet!
Den er igrunn litt gal, det kan jeg skrive under på!

Aktivitet på meg:
Jeg har hatt ei ganske fin og rolig uke.
Jeg har jobbet to vakter, og ellers bare vært hos jordmor og en tur i Hønefoss.
Aurora ble fulgt på skirenn da, så da fikk vi oss litt frisk luft hvertfall.
Hun ble forsåvidt superstolt den dagen.
Skal legge ut et innlegg om det i morgen jeg, for da har jeg fri. 

Søvn: 
Jeg har drømt helt sinnsyke drømmer igjen.
Også kan man legge på kramper i beina flere ganger pr natt og en kjæreste som river og røsker i en.
(Halloooo....fortsatt ikke min skyld at jeg snorker!)
Så ja, søvn er fortsatt ganske oppskrytt.
Får vel ta det som oppvarming.
Om 8-10 uker så blir det nok verre enn det er nå. 

Kynnere: 
Var nok litt for optimistisk forrige uke, for denne uken er de tilbake for fullt.
Ikke hele tiden, men de er desto mer ubehagelige når de kommer.
Snakket jo med JM om dette, og jeg skulle ringe føden når det satt igang slik at de kunne ha meg på registrering og sjekke om kynnerne har effekt, eller om de er ufarlige.
Har ikke hatt behov for å ringe ennå, men godt å vite at jeg er velkommen om det skulle bli verre.

Vektøkning:
Jada-jada. Det øker stadig.
74,5 sto jaggu vekta på nå sist.
*grinelitt*

Strekkmerker: 
Fortsatt ingen.
Og jeg har ingen planer om å få.
Da blir jeg bare skuffa.
Veldig, veldig skuffa.


Matkick:
Nei, fortsatt ikke.
Men jeg kunne druknet av alt vannet jeg fikk i munnen i sta når jeg innså at jeg fikk fjellørret til middag.
Det var rett og slett helt fantastisk allerede før jeg så maten!

Humør:
Bra vel!
Kanskje!
Mulig jeg er litt mer aggressiv enn vanlig?
Mulig jeg har hatt et par sinneutbrudd bak ryggen på andre jenter bare fordi de er pene, og jeg føler meg stor og grusom. Men humøret - det er bra! Hihi..

Tungt? 
Blæh.
Det er alt jeg har å si om den saken.

Siste innkjøp:
 
Vogna er i hus! Hurra!

This is it.
Enten elsket eller hatet på alle slags nettforumer.
Jeg velger å gi den en sjanse!

(vi har forresten i svart)

Neste kontroll: 
3. april hos legen og 16. april hos jordmor.
Forventninger til fødsel:
Jeg gleder meg!
Vi fikk omvisning på føden denne uken, og det vekket gamle minner.
Nyfødt, uskyldig baby. Fine saker. Gode saker.

<3

Pakket fødebag?
Nei, men jeg var på god vei her om dagen, helt til jeg innså at jeg ikke har klær å pakke ned eller noen bag å pakke det ned i.
Det hele ble liksom litt meningsløst da.







Håper alle har hatt en fin helg! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)