søndag 10. mars 2013

Uke 29 - og magebilde!



Fra 29 uker og 0 dager
til 29 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 1350 g

CRL: 25,5 cm
Full lengde: 35 cm






Termin:
27.05.13

På vei: 
29 uker og 1 dag!

Igjen: 
11 uker og 1 dag!

Trimester:
Tredje trimester!

Kjønn: 
Vet ikke, enten gutt eller jente!

Navn: 

Plutselig usikker på jentenavn igjen, men står igjen med to guttenavn bare hvertfall!
Tror jeg....

Aktivitet innenfra: 
Mer enn nok aktivitet!

Det begynner rett og slett å gjøre vondt når den sparker enkelte steder, for det blir så ømt og den kan gjerne holde på lenge på en plass. 
Det er fortsatt lett å kjenne hvordan den ligger, men den begynner å bli større, så det er ikke så lett å kjenne som tidligere. H*n ligger nok mer sammenkrøllet nå enn den har gjort kjennes det ut til. 
Ribbeina min får forsåvidt kjørt seg om dagen. 
Hadde jeg hatt beinskjørhet så hadde de beina vært i tusen knas nå!

Aktivitet på meg:

Har hatt ei rolig uke egentlig. 
Og det er så deilig! For første gang siden jeg ble gravid så har jeg faktisk hatt nok energi til å kunne fungere som jeg vil som mamma også. Føler at ikke Aurora har lidd noen nød overhodet, og jeg har fått vært både mammaen hennes og kjæresten til Jan Erik! 
I tillegg har jeg hentet i barnehagen, laget middag og vært på butikken uten å bli fullstendig utmattet!
Fantastisk! 

Søvn: 

Joda, det har da gått greit. Har bare holdt kjæresten våken nå fordi jeg snorker sånn.
Men jeg skylder på graviditeten jeg altså.
Den er fin å skylde på iblant! 

Kynnere: 
Nesten ikke hatt kynnere denne uken! Har bare kommet når jeg har gått mye eller løftet litt feil. Når jeg har brukt rygg og bein ordentlig så har kynnerne holdt seg unna også faktisk! 

Vektøkning:

Ligger fortsatt (i hodet mitt) på 73,6kg. Men det er bare fordi jeg ikke har veid meg siden sist kontroll. 
Men til torsdagen er det ny kontroll og ny veiing. Enten jeg vil eller ikke.

Strekkmerker: 

Nei! 
Det ene merket jeg fikk da jeg gikk med Aurora har begynt å syntes litt igjen - men det gjør ingenting. 


Matkick:

Nope.
Men merker jeg må begynne spise sunnere nå.
Har ikke vært flink i det siste. Skamme seg.

Humør:

Humøret er som vanlig. Opp og ned.
Men har stort sett vært bra nå, selv om gubben påstår det motsatte.
Trur jeg må ta'n ei lekse i kveld! 

Tungt? 

Hah! Ja! 
Kan ikke huske det var så tungt sist?
Blir jo andpusten bare jeg går ned trappa fra 2. etg jo!

Siste innkjøp: 
Kjøpte ei "startpakke" fra jollyroom forrige uke, som kom i posten. 
De hadde supertilbud der forrige uke, så den kostet meg bare 40 kr!
Pakka er fra MUM. Og i den var er det ei smokkesnor, en smokk og tre tåteflasker i forskjellige størrelser. Samme type flasker som Aurora brukte faktisk, og jeg syntes de var kjempegode. 





Neste kontroll: 
14. mars (torsdag) hos jordmor, og 3. april hos legen.

Forventninger til fødsel:
Ost er ost.
Hund er hund.
Fødsel er fødsel.


Pakket fødebag? 




Nei. Men jeg prøver fra  å hinte om at jeg ønsker meg en sånn til å ha med på sykehuset.
Jeg har tross alt ingen skikkelig bag. Og det må man ha!


Ha en fin kveld videre! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)