onsdag 14. november 2012

Svangerskapskontroll nr 1!


I går var vi på vår første ordinære svangerskapskontroll. 12 uker og 4 dager på vei. 27 uker og 3 dager til termin. Søndag 26. mai.

Symfyse/fundusmål er på 8cm, fortsatt for lita til å settes inn på ”den grønne tabellen”, men det går seg vel til om noen uker. Med Aurora så lå jeg under normalen hele veien, men ungen som kom var da frisk og velskapt likevel.
På forhånd hadde jeg gruet meg litt til å veie meg, for jeg syntes jeg er så oppblåst og stor om dagen, men der tok jeg feil! Jammen hadde jeg ikke gått ned halvannen kilo siden sist.
Ganske utrolig så mye som jeg spiser, men greit nok, da har jeg litt mer å gå på i det store og hele.
Alle tester var fine, og jeg var frisk og ingen tegn på hevelser i kroppen.
Jeg spurte om det var normalt med kynnere allerede nå, og det var det visst, så da trenger jeg ikke bekymre meg for det heller.

Mitt blodtrykk og hjerterytme var som det skal, og vi fikk høre hjertelyden til den lille i magen også. Raske, jevne, vakre hjerteslag. Babyen vår har et friskt og sterkt hjerte!


Neste time er om 4 uker, den 11. desember, og om vi fortsetter å få like hyppige timer, så holder jeg meg nok til legen min, og dropper jordmor dette svangerskapet. Føler meg godt ivaretatt og passet på, til tross for at legen fortsatt er under utdanning.
Er det noe farlig, så er jo fastlegen min i rommet ved siden av. =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)