mandag 26. november 2012

Svangerskap og kvalme.

Det er visst helt normalt at man er kvalm i svangerskapet, og nærmere 40% av alle gravide er det, ifølge nettdoktor.no.
Men samtidig sier nettsiden at for de aller fleste går kvalmen over ved passerte 3 måneder. Det er veldig sjeldent man er kvalm utover det.
Da er jeg vel veldig sjelden da. For dette blir bare verre og verre.
Det er sjeldent jeg har håpet så mye på at jeg skulle være smittet av omgangssyken som nå, for om jeg ikke er det, og dette faktisk kan skyldes den lille i magen så blir jeg ærlig og oppriktig ganske furten!

Jeg har ikke tenkt til å fortsette sånn her så veldig mye lengre!

Så nå sitter jeg og blar i den fine boka mi, 1001 kjærringråd og husråd av Marianne Berge-Hansen.
Den boka er gull verdt noen ganger!

Mot kvalme så skal det hjelpe med:

Ingefær. I boken anbefales det å blande ut 1/2 ts malt ingefær med vann.
Pleier selv å drikke ingefærte, og det hjelper det. Problemet er nå, at jeg er tom for ingefær.

Klut og kaldt vann. Legg en kald klut i nakken.
Ikke forsøkt, men skal testes om ingenting annet fungerer.

Peppermyntete og sitron. En kopp peppermyntete med noen dråper sitron skal få kvalmen til å forsvinne.
Så da spørs det om jeg ikke må sende noen på butiken etter både ingefr og peppermyntete.

Sitron og sukkerbit. Noen dråper sitron i et glass vann skal hjelpe, ferskpresset sitron og sitronsaft fra flaske gjør samme nytten.
En sukkerbit å suge på skal også kurere kvalmen, og er absolutt verdt forsøket ved kvalme hos barn.
Løper på kjøkkenet og lager sitronvann med en gang!



Ha en fin dag alle sammen,
jeg skal i alle fall prøve!
<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)