fredag 26. oktober 2012

Tidlig ultralyd!

På onsdag var den første store begivenheten av de store begivenhetene. Da var det nemlig tid for tidlig UL for å finne ut hvor langt vi egentlig er på vei.
Hadde time kvart på to, og var ferdig klokken to, så det gikk fort unna!

Legen var rask og effektiv, spurte hvordan formen var, om jeg hadde noen plager, og om hvor langt jeg trodde jeg var på vei.
Jeg svarte som det er, at jeg bare er litt kvalm og at jeg tippet jeg var ca 10 uker, men kunne være såpass som 14. Igrunn ikke godt å si.

Så da var det bare å legge seg ned på benken da. Innvendig ultralyd er like føkkings ubehagelig hver gang, men det ble jo fint da vi så det dukket opp et lite vesen på skjermen.
Et stort hode, på en enda større kropp med bittesmå armer og ben og et viltert hjerne som dunket som bare rakkern. Herlig å se. Herlig å vite at det faktisk er et lite minimenneske inni meg, som er frisk og rask.
Vakre lille reke <3

Legen konstaterte at dette var et normalt svangerskap, og jeg var da ca i uke 9+5. Han målte at den lille reka var omtrent 3cm lang. Deretter minnet han meg på å ringe fastlegen for å få henvisning til ordinær ultralyd, for dette vil jo i mitt tilfelle komme i juleuka, så da burde jeg være tidlig ute for å få time før jul istedet for å måtte vente helt til etter nyttår. =)

Fin reke! Og fin pappa til den fine reka som var med meg og klappet meg på hodet! <3

Ha ei fin helg alle sammen, nå skal jeg tilbake på jobb en tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)