mandag 22. oktober 2012

Drømmer i svangerskapet



Så var det på'n igjen!
Til vanlig har jeg en relativt livlig fantasi, både i våken og sovende tilstand. Jeg drømmer de utroligste ting, og husker veldig ofte drømmene mine. Under sist svangerskap tok det fullstendig av, og jeg drømte om utroskap, død og fordervelse. Jeg drømte om alle de fæle tingene jeg den gangen var redd for, og drømmene var 10 ganger mer virkelighetstro enn til vanlig. Nattesøvnen min ble fullstendig ødelagt på grunn av drømmer. Jeg var nesten mer sliten når jeg våknet om morgenen enn når jeg la meg om kvelden.

Og nå er det helt tydelig at det bærer samme veien.

I natt hadde jeg en dustete drøm igjen.
Jeg jobbet på et marked for å tjene opp penger så jeg skulle få råd til mat, og jeg gikk og stjal fra andre boder som solgte mat for å holde meg på beina. Det var grusomt, og jeg hatet å gjøre det, men det var nødvendig for å overleve.
Plutselig satt jeg i en liten buss, inne på markedet. Det var et slags pauserom, og jeg tittet ut av vinduet. Der så jeg en gammel kjenning. En ungdomsforelskelse og hans kjære rigget opp en bod like ved siden av min. Jeg fikk lettere panikk, for jeg ville ikke vise han at jeg hadde synket så lavt at jeg måtte stjele for å overleve, og jeg nektet å virke dårligere enn han og hans kjære.
Jeg løp ut og hilste på han, satt på meg min beste maske, og gjorde et godt inntrykk utad håpet jeg. Følelsene jeg hadde var så virkelige, og de var så vonde. Jeg ville ikke bli tatt i å stjele, i alle fall ikke fra noen jeg engang hadde sett så opp til!
Neste pause satt jeg i bussen igjen, og med ett begynte bussen å brenne. Det var så varmt så varmt, og huden min boblet og brant. Jeg følte på hver millimeter av kroppen at den brant, mens jeg kunne se ut vinduene på folk som hadde gitt opp å redde oss der inne....

Jeg var passe svett da jeg våknet....




Så god morgen, folkens! Jeg skal nyte dagen til jeg må legge meg i kveld for å sove, for gudene veit hva neste natt vil bringe!
Ha en strålende mandag!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)