lørdag 20. april 2013

Uke 35 - og JEG er ferdig nå baby, selv om ikke du er enig.


Fra 35 uker og 0 dager 

til 35 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 2500 g
Lengde: ca 43 cm



Termin:
27.05.13

På vei: 

35 uker!


Igjen: 
5 uker og 2 dager!




Aktivitet innenfra: 
Veldig mye aktivitet innenfra, det er ingen tvil om at vedkommende som bor der inne fortsatt trives godt.
Til min store frustrasjon så klart, for dette begynner å bli virkelig ubehagelig.
Jeg har barnefri, men våknet likevel klokken 07 i dag, fordi noen syntes det var en fin tid å begynne dagen.
Og ikke nok med det, jeg forsøkte å spise frokost, men tror dere ikke den frokosten kom like opp igjen fordi noen tar så stor plass at den nærmest maltrakterer magesekken min?
Får se positivt på det da, for om det skal fortsette slik så vil nok den babyen slanke mammaen sin greit de neste ukene, ved å måtte leve på mine fettreserver. 

Aktivitet på meg:
Denne uka har det vært ei vakt på jobben bare, og ellers har jeg hatt Aurora hjemme fra barnehagen noen dager, så vi har vært på bytur til Hønefoss osv. I tillegg har vi vært hos jordmor, og to ganger hos legen!
Hadde gruet meg masse til siste legebesøket, siden Aurora da skulle ta sin første blodprøve i armen, og hun gruet seg så fryktelig til det.
Men hun var så flink, og gjorde mammaen sin kjempestolt!! <3
Og i dag blir det hønefosstur igjen, så fort snuppelura kommer hjem fra pappaen sin. 

Søvn: 
Nei. Nå vil jeg ikke snakke mer om søvn. Jeg er trøtt.

Kynnere: 
Hatt en del vonde kynnere igjen nå, men de får bare komme.
Nedpress derimot skulle jeg ønske jeg kunne slippe. Det har riktignok holdt på noen uker det og, men det blir jo ikke akkurat bedre ettersom den lille saken skrur seg ned i bekkenet.
Det føles rett og slett ut som den har tenkt til å falle ut, og rett i bakken til tider, så det er ikke et sjeldent syn om du ser meg bråstoppe og krysse beina i ren panikk!

Vektøkning:
Alt for mye, men fortsatt innenfor normalen.
Jordmora sa jeg hadde gått opp akkurat passe, og at jeg ikke så for stor ut på noen måte, så da får man høre på det da.
Har gått opp rundt 12 kg til nå, så da blir det vel hvertfall 15 kg opp tilsammen innen svangerskapet er omme tenker jeg. Flott det.
Det er vel noe med hvor stor man har vært før svangerskapet har startet også, og jeg har jo ikke hatt veldig mye fett på kroppen, så da er det vel lov da. :)


Matkick:
Nei, fortsatt ingen matkick. Vann, vann, vann. Det er alt jeg trenger nå.
Mest for å unngå så frktelig hovne hender og bein, men også fordi det er godt, godt, godt.

Humør:
Skal vi virkelig bevege oss inn på det temaet?
Jeg prøver å være blid og fornøyd, men noen ganger går det bare ikke.
Sånn som nå.
Nå bruker jeg internett til å få ut aggresjonen før Jan Erik står opp, og før Aurora kommer hjem.
Slik går det hvertfall ikke så mye utover dem som det strengt talt kunne gjort. Hehe.

Tungt? 
Fortsatt flodhest. En fullvoksen en.

Siste innkjøp:
Ingen innkjøp nå heller, og nå tør jeg snart ikke vente lengre på den barnesenga, og vurderer å kjøpe en annen en. Er grenser for hvor lenge man kan vente også da, for Jan Erik har ingen mulighet til å fikse det om jeg legges inn på sykehuset feks. Han har jo ikke bil...

Så bare si ifra om dere vet om en seng som er billig og bra. Hadde ønsket meg en svart sprinkelseng, men nå må vi vel nesten bare ta det vi finner....

Neste kontroll: 
29. april hos lege og 8. mai hos jordmor.
Forventninger til fødsel:
Jeg gleder meg fortsatt til fødsel!
Gleder meg til å føde, gleder meg til å se den lille for første gang, til å finne ut hvem det er som har tatt hus i meg disse månedene. Gleder meg til å se hvem den ligner på, om den er lik storesøstrene sine.
Tenk en blanding av de to fine jentene må jo bare bli flott!


Pakket fødebag?

JA!!!

Jeg har pakket gode klær, undertøy, ammeinnlegg, ammebher og toalettsaker. Helsekortet ligger også klart på toppen av bagen, og kameret står like ved.

Tenk -  klar er jeg nå!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)