søndag 14. april 2013

Uke 34 - ukesoppdatering og magebilder!


Fra 34 uker og 0 dager 

til 34 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: ca 2300 g
Lengde: ca 41 cm

33 uker på vei her - bildet ble altså tatt forrige uke.



Termin:
27.05.13



På vei: 
34 uker og 1 dag!

Igjen: 
6 uker og 1 dag!

Trimester:
Tredje trimester!


Aktivitet innenfra: 
Fortsatt masse aktivitet fra rocketrollet.
H*n dæljer løs på mammaen sin nesten kontinuerlig hele døgnet. Ikke skjønner jeg at denne liksom skal ha fått noe søvnmønster enda. Mønsteret ligger i så fall i at den ikke sover i det hele tatt.
Sist oppdatering skrev jeg at jeg trodde den lå med hodet ned, og det fikk jeg bekreftet da jeg var hos legen forrige uke. Hun og studenten kjente på magen min for å finne leie til babyen, og det var ingen tvil om at hodet lå godt nede i bekkenet.
Men som hun sa, så kunne det fort endre seg så lenge babyen hadde plass til det. 

Aktivitet på meg:
Tja, aktivitet har det vel vært nok av denne uka syntes jeg.
Har jobbet 4 vakter, hvorav den ene var ei hel vakt, og ikke halv slik jeg egentlig bør ha nå som jeg er 50% sykmeldt. Kjenner det veldig godt i rygg og bekken at det ikke var det beste for meg akkurat, men dagen i dag har vært en virkelig hviledag, og det har gjort godt.
I morgen er det ny uke med nye muligheter, så jeg får være tre hakk flinkere uken som kommer med å ikke gjøre så veldig mye belastende for bekkenet. 

Søvn: 
Joda. Jeg prøver i alle fall.
Dessverre så våkner jeg hver gang jeg må bevege på meg, men det er liksom en vanesak. Kan leve med det.  Samme med de latterlige drømmene, som bare blir villere og villere ettersom nettene går. De kan jeg også klare å leve med. De kan jeg i det minste le av i ettertid, selv om å få juling fra gorillaer er skremmende nok midt i kampens hete!

Det som verre er, er at jeg våkner hele tiden på grunn av dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet fordi jeg vet at når jeg sover så vekker jeg kjæresten fordi jeg snorker sånn.
Jeg gjør det jo ikke med vilje, og jeg skulle gjerne funnet en måte å unngå det på, men ingenting fungerer.
I natt så endte det i at stakkars mannen måtte gå og legge seg på sofaen.

Snakk om å ha terroriserende preggomonster i hus. Får ikke engang fred på natta!

Kynnere: 
Kynnerne kommer fortere nå igjen. De kommer raskere om jeg gjør tungt arbeid, og de er mye vondere enn de var før. Det bør man vel ta som et tegn på at man bør ta det med ro.

Vektøkning:
Jeg var spent for to uker siden på hvor mye jeg hadde gått opp.
Jeg hadde gått opp ca 4 kg, så jeg ligger nå på 78,1 kg. Gjorde hvertfall det forrige uke.
Det vil si en oppgang på ca 9 kg. Enn så lenge.


Matkick:
Nope.
Har egentlig vært lei alt.
Men det har vært godt med vann. Har alltid ei flaske med iskaldt vann i umiddelbar nærhet.

Humør:
Bra tror jeg.
Har ikke hatt noen voldsomme opp eller nedturer hvertfall.

Tungt? 
Jepp. Vi snakker flodhest-tungt.

Siste innkjøp:
Har ikke gjort noen innkjøp denne uka heller, men hadde store planer om å hente senga da. Dessverre så var ikke det mulig å få til, så vi får bare ta det neste uke, eller uka deretter. =)

Neste kontroll: 
16. april hos jordmor og 29. april hos lege.
Forventninger til fødsel:
Jeg!
Gleder!
Meg!

Ei venninne av kjæresten fikk den lille jenta si i går, og jeg er så misunnelig at det nesten gjør vondt!
Jeg vil kjenne riene, og føle smertene og alt!
Kall meg gjerne gal, det godtar jeg lett, for nå er jeg så klar for å føde!
(Vel og merke, kun om det blir så "enkelt" som sist! Hehe..)


Pakket fødebag?
Nesten!

Elise minnet meg på det i sta, og hun har nok rett. Den bør pakkes nå!
Så nå ligger baggen klar, med ei bukse oppi, skrivesaker og en tannbørste!
Det er i alle fall en skikkelig god start!
Har jo skrevet huskeliste også, såklart. Ganske rutinert denne mammaen her altså, haha!







Og helt til slutt så får jeg vel legge med bilde fra i dag også kanskje?
34 uker og 1 dag på vei.



Håper dere har hatt en fin søndag alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Så fin mage og gratulerer med 34 uker :D Selv fikk jeg gutten min når jeg var 34+4! Han er nå 8 mnd <3

    SvarSlett
  2. Så fin mage ;)
    Det går fort fremover nå, snart er HAN her (tror det er gutt)

    SvarSlett
  3. Malin: Det var tidlig! :) Kan jeg spørre om han var frisk og rask, eller om det hadde noen følger å bli født så tidlig? :)

    Hege: Du tror det ja? Hihi... Jeg er fryktelig spent på det nå altså!

    SvarSlett

En kommentar er alltid hyggelig! =)