søndag 17. februar 2013

Uke seks-og-tjue!


Fra 26 uker og 0 dager til 26 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 900 g 
CRL: 22,5 cm 
Full lengde: 31 cm


Termin:
27.05.13


På vei: 
26 uker og 1 dag!


Igjen: 
14 uker og 1 dag!

Trimester:
2.


Kjønn: 
Vet ikke <3

Navn: 
Fortsatt ikke bestemt oss. Og for å gjøre saken bedre så kom vi plutselig på noen helt nye nevn nå denne uka, så da ble det flere på lista å forholde seg til ;)



Aktivitet innenfra: 
Massevis. Til tider får jeg fullstendig hetta, for det kjennes virkelig som om den er på vei ut både her og der. Jeg grafser tak i nærmeste holdepunkt og krysser beina i håp om a den ikke faller ut! Hehe.

Akkurat nå kjenner jeg på magen min, og kjenner tydelig at det faktisk bare er et tynt lag mellom babyen og "oss her ute". Helt sært. Kjenner hvordan den beveger seg, og dytter tilbake om vi dytter på den.
<3


Aktivitet på meg:
Uka som gikk var igrunn aktiv nok ja! Saga har jo vært hos oss, og Aurora var hjemme fra bhg de fleste dagene for at jentene skulle ha bedre tid til å krangle med hverandre!
I tillegg har det vært bursdagsselskap, og har vært hos svigers en tur og vi har hatt besøk.
For ikke å snakke om skirennet med Aurora!
Og i tillegg har jeg jo jobbet og da...



Søvn: 
Har sovet veldig dårlig igjen de siste nettene, men det er nok fordi jeg hr jobbet dagvakt. Jeg klarer ikke finne roen i meg når jeg skal så tidlig opp, for jeg er så himla redd for å forsove meg!


Kynnere: 
Har fortsatt jevnlig kynnere, men jeg klarer å unngå de fleste stressende situasjoner, så da roer også kynnerne seg.

Vektøkning:
Fortsatt irrelevant, iom at jeg bare veier meg på kontroll. 70kg sist, men skal veies igjen på tirsdag.

Strekkmerker: 
Ingen. Men sjekker daglig om det har kommet noen siden magen plutselig har blitt svær!
Matkick:
Nei. Alt. Søtsaker. Salt ting. Surt! Alt!

Humør:
Alt i alt er det jo bra, men merker lunta er kort om dagen. Blir fryktelig sliten av å ha vondt hele tiden, og det lar jeg selvfølgelig andre få svi for. 


Tungt? 
Har begynt å bli litt tyngre ja. Kjenner vanlige "øvelser" som å knyte skoa, ta på sokker ol, ikke er like enkelt som før lengre heller. Det er liksom noe i veien! 

Siste innkjøp: 
Ingen denne uka. Blakk dott enno.

Neste kontroll: 
19. februar, hos JM på sykehuset.
Om 2 dager :D

Forventninger til fødsel:
Ingen endringer i forventningene akkurat. Det blir smerte, og det vil ta lang tid.
Men likevel.
Tror det går fint jeg.
Jeg har jo klart det en gang, hvorfor skulle jeg ikke klare det en gang til?



Pakket fødebag? 
Nope!
Men er dèt en unnskyldning for å kjøpe sg en ny fin stor veske?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)