søndag 3. februar 2013

24 down - 16 to go!


Termin:
27.05.13


På vei: 
24 uker og 1 dag


Igjen: 
16 uker og 1 dager!


Trimester: 
2.


Kjønn: 
Vet ikke <3

Navn: 

Ikke bestemt – men har tenkt litt på guttenavn igjen denne uken. At det skal være så vanskelig?!











 Aktivitet innenfra: 
Masse aktivitet! Jeg sa det til Jan Erik i sta, at hele tiden jeg gikk med Aurora så trodde jeg ikke det var mulig å kjenne denne type aktivitet. 
Hun var aktiv ja, men ikke slik. Nå kan jeg faktisk kjenne kroppsdeler der inne. Jeg kjenner hvor rumpa stikker ut hen, og om det er føtter eller armer som stryker meg over magen innenfra. Det er virkelig sært! 


Aktivitet på meg:
Har hatt en vanlig uke igrunn. Tirsdag var møtedag, onsdag jobbet jeg, torsdag var møtedag og fredag var langdag med jobbing fra 05-06 om morgenen og var ikke hjemme før klokken var 20! 
På lørdag gikk vi oss en liten tur på et par kilometer, og jeg har i tillegg vasket og ryddet stue og kjøkken i helgen, så har fått gjort litt. 


Søvn: 
Søvnen har jeg endelig fått tatt igjen! Fikk sove lenge både i går og i dag, og det var deilig! Føler meg nesten som et nytt menneske jeg nå!



Kynnere: 
Jeg har vært flink denne uken her, om det er lov å skryte litt. Har lyttet mer til kroppen og unngått unødvendig løfting og stress. Og det har virkelig vært forbedringer. Heldigvis. 




Vektøkning: 
Veier meg fortsatt kun når jeg er hos lege eller jordmor, så ligger på det samme som sist uke. 70 kg. 


Strekkmerker: 
Fortsatt klart å snike meg unna! =)





Matkick:
Nope. Ingenting spesielt nå. Men hjelper på at kvalmen er så og si borte også, for når den er tilstede så  jeg ha noe, ellers blir det bare verre. 


Humør:
Jeg sier det er bra. Faktisk!

 
Tungt? 

Det er tungt når jeg må gå mye, rett og slett fordi bekkenet ikke henger med etter en stund, men utover det er det helt greit.


Siste innkjøp: 
Kjøpte to bodyer, en bukse og ei lue i strl 50 på fredag! Fantastisk smått!

Måtte jo ha med skoene til storesøster Aurora
og prikkete ammetopp til meg på bildet også.




Neste kontroll: 
19. februar, hos JM på sykehuset.



Forventninger til fødsel:
Jeg har egentlig kun forventninger om at det skal gjøre helvetes vondt denne gangen her også, men at man på en et eller annet vis kommer seg gjennom det.
Ganske utrolig hvilke smerter man kan tåle når man ligger der og bare !



Pakket fødebag? 
Nope - ingen bag. Too soon. 
Vil ikke ha den lille ut helt enda, selv om det faktisk er muligheter for at den overlever om den blir født nå.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)