søndag 3. februar 2013

Hvilken mammatype er du?


Bladet "Mamma" hadde for en stund siden en artikkel om forskjellige mammatyper. Og hvem er egentlig jeg mon tro?
Den hele og fulle oversikten og beskrivelsene finner du her:

Kontrollmamma?
Det er definitivt ikke meg!

Har svaret på alt-mamma?
Her kan jeg nok kjenne meg igjen litt. Jeg får faktisk ganske mange spørsmål, og blir ofte spurt om råd. Om alt fra sykdom og kosthold til hva slags klær som er best å bruke når.
Jeg snapper opp mye info over alt, og lagrer det et eller annet sted langt der inne slik at jeg stort sett har et svar når noen spør. Og har jeg ikke et svar, så har jeg blitt en mester på å google!




Litt skjøre nerver-mamma?
Jeg passer nok veldig dårlig under denne kategorien også. Selvfølelig bekymrer jeg meg når noe er galt, men sjeldent i forkant. Jeg prøver heller å nyte øyeblikkene istedet for å bekymre meg om hvordan det kunne vært eller kan bli.

Kaosmamma?
Her er jeg! Kaos er hjertelig velkommen hos meg, da føler jeg meg hjemme!
Men for all del, jeg har en viss orden i kaoset også, og om noen rydder i det såkalte rotet mitt så rakner hverdagen. For jeg vet jo hvor (nesten) alt er og hvorfor det ligger der, selv om det kanskje kan se litt kaotisk ut! 
Og hva skal man si; høylydt og morsomt - det er livet det!
(mulig min datter bærer litt preg av det der)

Avslappet-mamma? 
Hmmm...følte meg kanskje litt truffet her også?


Politisk korrekt-mamma? 
Ehhmmm...nei?

Politisk korrekt-mamma2?
Kanskje litt?
Jeg har de beste intensjoner, og er egentlig veldig bestemt på hvordan ting skal være.
Men det kan hende, en gang i blant, at jeg ikke alltid vil eller orker å gjøre som jeg selv mener er riktig. 

Femtitallsmamma?
Hadde det enda vært så enkelt. Jeg elsker å bake, og elsker å servere hjemmelaget mat. Laget fra bunnen av. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde råd til å ikke jobbe så mye, og det er ikke uten grunn at jeg gleder meg som et barn til å ha permisjon et år og kunne få tid til å være tilnærmet lik denne såkalte femtitallsmammaen.
Om det fungerer i praksis er jo en annen sak, men ønsket er der i det minste!




Lettvint-mamma?
Denne er så lite meg som det overhodet er mulig å komme!

Får til alt-mamma?
Ja, kanskje? 
Jeg er hvertfall veldig god på å få det til å virke som om jeg får til alt. Jeg har fryktelig vanskelig for å si nei om noen spør om hjelp, og må jo bare ta meg tid til ting deretter.
Om det går utover husvasken så er jo ikke det noe noen andre legger merke til? Eller?

Strekker ikke til-mamma?
Nei. Denne er jeg for vrang til.
Setter jeg et mål, så skal det målet nås. Om jeg legger en plan så skal den gjennomføres! Det er ikke alltid jeg klarer det innen et ønsket tidsskjema, men jeg prøver, og omsider må det jo skje!

~~~~~~~~

Ta en titt på linken jeg la ut da vel -
hvilken mammatype er du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En kommentar er alltid hyggelig! =)